Visita també My Red Notepad: No és un mirall perfecte,
però és un reflex de la mateixa ànima.


diumenge, 8 de juliol del 2012

Si us trobeu amb una musa... Fugiu!

Avui us parlaré com a sòcia i fundadora de la lliga d'artistes «anti-espera-de-la-musa»: si us trobeu amb una musa... Fugiu! Aquesta és la norma bàsica d'autoprotecció. No us fieu del seu rostre beatífic, no us deixeu engalipar pels seus cants de sirena, no la seguiu encara que prometi guiar-vos fins al pou de de les idees sense fi! Tot és una trampa.

Jo vaig caure en el seu engany, una vegada, fa molt i molt de temps, quan jo tot just era un nadó i ella ja era una bruixa immortal sense entranyes. Al principi, la nostra relació va ser com un conte de fades. Hauríeu d'haver vist els dibuixos que feia a pàrvuls! En aquella època en què la canalla no fa més que gargots de colors, jo ja sabia representar a la perfecció la via làctia amb totes i cadascuna de les seves estrelles. Les professores es quedaven amb la boca oberta. A primària vaig començar a destacar per les meves dots com a pianista i a secundària combinava els exàmens amb gires internacionals de claqué. La de països que vaig conèixer!

El conte es va trencar en mil bocins el dia que em va picar el virus de l'escriptura. A la musa allò li va semblar una ofensa imperdonable. Ella que m'havia ajudat a fer-me un nom com a dibuixant, pianista i ballarina! Ella que m'ho havia donat tot sense demanar res a canvi! Com li podia estar fent una cosa com aquella... A ella! I va desaparèixer.

Més endavant vaig descobrir que les muses no dominen totes les arts, només unes quantes, que cadascuna té les seves àrees d'influència i que els mestres del destí els paguen un tant per cada ànima que tenen en nòmina, un tant bastant sucós. El dia que la meva musa va desaparèixer, però, jo no en sabia res de res de tots aquells negocis i em vaig quedar com s'hauria quedat qualsevol en la meva situació: amb un pam de nas. Tot el què m'havia donat va desaparèixer amb ella. Em vaig descobrir incapaç de dibuixar ni una simple rodona al cul d'un got, cada vegada que tocava el piano sonava com si estigués matant un ramat de gats i els meus nous passos de claqué no haurien servit ni com a dansa de la pluja en temps de sequera.

Desesperada, sola i abandonada, vaig agafar un foli en blanc i vaig començar a escriure, a raig fet, sense preocupar-me ni per l'ortografia ni la gramàtica, menjant-me punts i comes, ofegant-me a cada nova frase per la falta d'aire. Em vaig despertar a l'hospital tres dies més tard: havia caigut fulminada per una lipotímia i m'havia esberlat el cap en la caiguda. Com que m'havien hagut d'operar a vida o mort, van considerar que la meva història de la musa no era més que un efecte secundari de l'anestèsia. Quan em van donar l'alta i em vaig poder tornar a encarar al foli al blanc, ho vaig fer ben armada amb una gramàtica i un diccionari catalans acabats d'adquirits.

Des de llavors, escric. He guanyat algun premi, he publicat algun relat... Un dia guanyaré el Nobel. Musa, siguis a on siguis: a qui se li acudeix regalar un do pel claqué a una escriptora?!


[Aquest relat ha estat publicat al diari «Osona Comarca»]