Vint-i-dos
de juliol del dos mil dotze. Una manera com una altra d'omplir set
paraules d'un cop de ploma. Davant de preguntes inoportunes i
d'acusacions difamatòries com a «omplidora de paraules»,
l'escriptora no té més que arrufar el nas i dir que ella no és de
lletres, acompanyant la frase d'una mirada despectiva que converteixi
l'aberració d'escriure numèricament «22/07/2012» en això: en una
aberració.
Com
aquell qui no vol la cosa, cinc-cents caràcters i pico al sac.
Els
escriptors sabem des dels inicis dels temps que, si no fos perquè
les històries són escrites per escriptors, no hi hauria cap
història escrita protagonitzada per escriptors. Però no ens
importa. Els escriptors som així: egocèntrics, lletraferits i grans
aficionats a mirar-nos el melic. Si una, els índexs de lectura estan
cada dia més pels terres, i dues, un gran percentatge de la població
lectora és també escriptora (amb més o menys autopublicitis sobre
les espatlles), quin mal hi ha en convertir-nos en reis i senyors de
les nostres pròpies històries? Al cap i a la fi, siguem o no
interessants, sense nosaltres elles no existirien. I al cap i a la
fi, segons totes les teories de la ciència, la tossuderia és una
virtut necessària i fonamental, tot i que no suficient, perquè els
nostres desitjos es facin realitat: el dia menys pensat, passar-se
deu hores teclejant davant d'una pantalla en blanc i negre serà
«cool» i, fins i tot, «trending topic».
Mil
sis-cents caràcters i endavant, que encara queda foli.
Un
dia llegeixes en un diari l'anunci d'un nou concurs, convocat pel
mateix diari: la possibilitat d'aparèixer en una de les edicions del
mes d'agost a canvi de tres mil sis-cents caràcters (o una mica
menys, a ser possible). El jurat és adjectivat com de luxe: Màrius
Serra (conegut en el món Twittaire com «el boig de l'Apalabrados»),
Jordi Puntí (manlleuenc il·lustre), Matthew Tree («sí, mama:
aquell anglès nostrat que escriu en català») i Enric Gomà (que no
saps qui és, però que el Google t'identifica com a guionista i
creador, junt amb d'altres autors, de sèries mítiques de la Nostra
com «Poble nou», «Nissaga de poder», «Oh! Espanya», «Laberint
d'ombres» i «Temps de silenci»).
[Nota
a peu de paràgraf: Sí, papa, hauria pogut aprofitar l'avinentesa
per fer la pilota al jurat, però... Quina necessitat hi ha de fer el
piloteig a un il·lustre jurat que altrament s'autoproclamarà
imparcial i incorruptible? Millor recórrer a les tècniques de
l'avi: el pernil serrà, amb una llesca de pa amb tomàquet és
insuperable, i si el pa s'amaneix amb un rajolí d'oli d'oliva i un
pessic de sal, la menja ja es converteix en un àpat digne del mateix
Guifré el Pilós. Donin una propina al missatger. Picada d'ullet, o
com dirien els néts: ;)]
Gairebé
dos mil nou-cents caràcters.
Arribats
en aquest punt, on l'escriptora ja no sap què més dir, ja només
queden set-cents caràcters per acomiadar-se com s'havia avançat en
un inici: aquesta història no està basada en fets reals i qualsevol
similitud amb el món no fictici és pura especulació de la ment
entrelíniana del lector.
PD.
Sí, teniu raó: per tal que la ficció fos creïble en la seva
totalitat, hauria d'haver eliminat el primer paràgraf, però
llavors... Com aconseguiria la complicitat del lector perquè no es
cregués tot allò que es podria creure si jo no l'hagués advertit
perquè no es cregués tot allò creïble, però fals, que es podria
haver cregut? Total: tres mil sis-cents caràcters exactes.
[Relat
presentat al Premi Núvol de Contes, publicat a Núvol.Com
el 4 d'agost del 2012]
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada